söndag 5 december 2010

5, Mina kusiner

Här ska det vara mina syskon men jag har inte riktiga syskon så därför skriver jag om mina kusiner i stället.
Anton fyller tre i mars och han så söt. Pratar både finska och svenska, det roliga är ju att han vet att han måste prata svenska med mig för jag fattar inte annars. Men när han väl babblar på på finska så fattar man inte ett ord. Axel då, föddes i Maj så han är lite över ett halvår. Sötnosen har nyss lärt sig att krypa. Första gången jag hade honom i mitt knä höll han på att somna, så mysigt. Jag träffar inte mina kusiner så ofta eftersom de bor i Uppsala. Men det har blivit betydligt bättre sen förut när de bodde i Finland i alla fall! Jag är så glad att de valde att flytta tillbaka till Sverige. Jag har inga andra kusiner än Anton och Axel men jag behöver inte mer. Jag är så nöjd ändå, jag har ju redan världens goaste barn, sen om det skulle komma fel så är ju det bara roligt. Det sämsta med att de bor i Uppsala är ju att det är lite krångligt att komma över en kväll och vara barnvakt. Speciellt för mig som isf måste åka buss eftersom mamma alltid jobbar. Om det inte är helg förstås. När vi åker ut till vår stuga (2 h härifrån) så åker vi genom uppsala och då brukar vi stanna om det passar. Älskar mina söta kusiner!
/Malin♥

Inga kommentarer: